Skräddarsy servicebilen med ny digital plattform

Sortimos främsta produkter är praktiska och smarta inredningar för servicebilar. Fokus ligger på att göra arbetsdagarna smidigare och tryggare för hantverkare. Nu presenterar Sortimo en ny digital plattform, mySortimo. Plattformen underlättar för hantverkare att hålla en nära dialog med Sortimo och skräddarsy kompletta lösningar – på ett och samma ställe.  

När man arbetar med servicebilen som både kontor och verkstad, då är det guld värt med snabba och effektiva processer. Med den nya digitala plattformen mySortimo kan hantverkare hålla nära dialog med Sortimo och öka sin produktivitet. Detta då plattformen erbjuder helt fria händer att designa servicebilen som man vill, och det gäller oavsett om det handlar om golv, hyllsystem och striping av bilen.

Kunden i centrum

Den unika plattformen är lätt att använda, och presenterades med ett lyckat resultat på en av Europas största mässor för servicebilar som löpte av stapeln i tyska Hannover i slutet av september i år. För att beskriva det enkelt handlar det om en digital plattform från vilken Sortimo kan vidareutveckla det professionella samspelet med verksamhetens kunder och erbjuda lösningar inom ännu fler områden.

– mySortimo erbjuder ett brett spektrum av unika och innovativa lösningar, som kan revolutionera hantverkarnas dagliga arbete. Det här är verkligen pricken över i:et – när man i förväg har en stressad vardag med mycket på att-göra-listan, ska det vara enkelt att designa bilen smart, säger Johan Ernst, Country Manager för Sortimo, Sverige.

Förenkla – inte komplicera

För att försäkra sig om att plattformen mySortimo verkligen blir något som underlättar hantverkarnas vardag har man fokuserat på att den är enkel och överskådlig. Kundernas processer och arbetsrutiner är i centrum, och man använder sig bara av de mest moderna metoderna. Det praktiska ska gå hand i hand med det innovativa, och allt bygger på maximal förståelse av kundens behov.

– Sortimo har varit trendsättande för marknaden i många år, och med den här utvecklingen sätter vi kunden i fokus och skapar en konkret och värdeskapande lösning, säger Johan Ernst.

Med mySortimo kan hantverkare och tekniker möta de  ökande kraven på effektivitet och produktivitet. Samtidigt som det fortsatt råder ordning och reda bland prylarna i bilen.

The post Skräddarsy servicebilen med ny digital plattform appeared first on Åkeri & Entreprenad.

Läs också