ÄLSKAR DU OCKSÅ LIVET PÅ LANDET?

I så fall är tidningen Allt Om Gården till för dig. Vi försöker mixa och blanda artiklar som berör ditt eller grannens liv på olika sätt. Det kan handla om affärsidén som gör att du kan säga upp dig från jobbet i stan, tips och inspiration från andra lantisar, jakt och fiske, husdjur, hästar och lantdjur, tester av bilar, fyrhjulingar, motorsågar och en massa andra saker som kan behövas för att sköta gården eller ta sig till affären, lite nyheter och så gårdsreportage så klart.
Vi försöker få med allt, även om det nästan är omöjligt. Kolla in tidningen så får du se!

Silvandersson lanserar Sveriges första godkända medel framtaget speciellt mot fästingar

Under maj 2011 lanseras det helt naturbaserade fästingmedlet Silvalure NoFästing. Det är första gången Kemikalieinspektionen godkänner en produkt avsedd enbart mot fästingar. Dessutom får NoFästing användas på barn under tre år, dock med försiktighet.

NoFästing består av hundraprocentigt naturbaserade ämnen med en patenterad formula. Det verksamma ämnet är naturlig PMD (Citriodiol), utvunnet ur den aromatiska olja som finns i eukalyptusblad. NoFästing är en så kallad kontaktprodukt. Det betyder att när fästingen landat på huden där medlet har applicerats väljer den att inte bita utan släpper istället taget. NoFästing är vattenfast, oparfymerad och klarar svettningar.

En komplett produktfamilj under varumärket Silvandersson lanserar fyra produkter samtidigt:
• No Fästing
• NoSkito mygglotion
• Noskito myggspray
• NoKlåda

NoFästing är den enda produkten på den svenska marknaden som är avsedd enbart mot fästingar. Noskito mygglotion är enkel att applicera och har typiska lotionegenskaper tack vare sitt innehåll av Aloe Vera, Lecetin och Sorbitol. Produktfamiljen blir fulltalig med NoKlåda. En kylgel som appliceras på insektsbett genom en unik doseringspenna. Samtliga produkter kan användas i solen och är vattenfasta.

– Produktfamiljen ligger helt i linje med vår giftfria och miljövänliga profil. Vi förväntar oss att produkterna blir kända för sina unika egenskaper och hudvänlighet. Målet är att produkterna ska bli det självklara alternativet för konsumenten, säger Kenneth Silvandersson, vd för Silvandersson Sweden AB.

För ytterligare information och beställning av gratis varuprov: Per Widén, marknads- och försäljningschef. Tel 0430 780 49, E-post: per@silvandersson.se

Taggar: